Kis Tarpataki Völgy | Kutyával A Magas-Tátrában 4. – Nagy-Tarpataki Völgy • Magazin &Bull; Sportolj Ma

Keskeny volt a kitaposott ösvény, ráadásul sűrűn teletűzdelve kövekkel, ami csúszóssá tette az utat. Vagy 20 percnyi kemény ereszkedés után értünk el a "kereszteződéshez", ahonnan a Kis-Tarpataki-völgyet ( Malá Studená dolina) átszelő zöld jelzésen haladtunk tovább. Az út itt már könnyebb terepen haladt, bár a végére azért tartogatott egy kis mászós-ereszkedést. A Pat Spisskych-tavaknál ( Pat Spisskych plies) hatalmas, lecsiszolt felületű kövek terpeszkednek, ahol jólesett egyet elnyúlni - táskástul, úgy ahogy voltam:) Innen már tényleg csak méterekre van a túránk során legmagasabban, 2015 méter magasan fekvő Téryho chata, amely a 19. század végén Téry Ödön kezdeményezésére épült fel, és többszöri felújítás után mind a mai napig várja a lelkes túrázókat.

1. Góré túraoldala - Kis-Tarpataki-völgy (Malá Studená dolina), Magas-Tátra, Szlovákia
  2. Nemzeti park
  3. Kis Tarpataki Völgy: Hotel Villa Völgy

kis tarpataki völgy fesztiválok

Nemzeti park

Miután megközelítettük a völgyet uraló hegyláncot, elkezdtünk felszerpentinezni az oldalában. Ebben a magasságban csak a puszta kő maard meg, ezért hol köveket másztunk, hol kirakott kőúton gyalogoltunk. Menedékházunk egyre messzebb került tőlünk, ahogy kanyarogtunk a hegyoldalban. Egyszer csak megpillantottunk egy igazi gyönyszemet, ami üde színfoltja lett a köves csúcsoknak. A Sivé-tó ( Sivé plesá) friss víze nemcsak felfrissített minket, de vizében visszatükröződtek a környező hegyek is. A látványtól újult erővel vetettük bele magunkat a további menetelésbe: újabb köves, kevésbé és durván meredek szakaszok váltogatták egymást, mikor megláttuk a szembejövő embereket a hegyoldalban. Ahha, szóval akkor oda megyünk, az alatt a csúcs alatt fogunk átmenni a gerincen. Húú de jó messze van! De mi csak gyűrtük és gyűrtük a kilométereket, és aztán eljött amire vártunk: ott álltunk a hágó alatt, az utolsó 50 méter volt csak hátra, de az majdnem függőleges. Ejha, nem semmi terep, akkor esélyes lesz valami lánc is tutira.

Kis Tarpataki Völgy: Hotel Villa Völgy

Volt is küzdés rendesen: ki fönt, ki lent próbálkozott, de valahogy átvészeltük a mászást. Akkor még azt hittük, egy rövid szakasz lesz csak, de a lánc csak nem akart elfogyni. Bevallom őszíntén, én oda vagyok a láncos-mászós-"akciós" részekért, és ez most is így volt - az elején. Mert ott voltunk hárman, hosszúak voltak a láncok, sokat kellett egymásra várni igen szűk sziklaperemeken, a hátunkon volt a 15 kilós zsák, nem igazán láttad hova lépsz, viszont melletted ott tátongott a több száz méteres szakadé rájöttünk, hogy ez már nem vicces. Nagyon oda kellett figyelni - magadra és a többiekre is. Voltak könnyebb szakaszok, ahol a szikla kiképzése hasonlított egy lépcsőére, úgyhogy simán le lehetett ereszkedni. De voltak olyan részek is, ahol a kő sima volt, nem tudtad a lábad sehova sem beakasztani. Ilyenkor egyetlen lehetőség maradt csak: bíznod önmagadban és a láncban, megszorítani a láncot, hátradőlni és csak a láncba kapaszkodva, a sziklától el-elrugaszkodva lemászni a következő biztonságos részig.

kis tarpataki völgy lovagjai rögbi se